1

Et lite steg videre på veien – en ny melodi blir til

Høyt under taket i Ulriken bydelshus. Gerd deler om viktigheten av å legge tilrette for familie og barn i fellesskapet.

Første informasjonsmøte for menigheten uten navn […] ble holdt på Ulriken bydelshus lørdag 29. januar. Dette var en åpen samling både for de som har ønsket å være med videre og for nysgjerrige som bare ønsket å vite mer om det som nå skjer.  Som initiativtagere til samlingen var vi spente på hvordan det ville bli, men med så mange hyggelige folk som møtte opp ble det en veldig god stund sammen.

Ungdomslokalene i kjelleren var også populært blant den yngre garde, og engasjementet rundt fotballspill og air-hockey var heftig.

Morten delte litt om bakgrunnen for satsningen og tanker fremover. Deretter ble litt ulikt delt fra Johnny, Per Erik, Firaol og Gerd, før en bolk med spørsmål og innspill.

Oppsummert kan vi si at ikke noe program eller konsept er ferdig laget (selv om vi har kalender) og veien er ikke lagt – vi må sammen finne form og farge i tiden som kommer. Men vi ønsker å følge Jesus, tjene hverandre og være til velsignelse for byen. Her er alles tanker og engasjement viktig. Har du noe på hjertet, så skriv til nyttibergen@gmail.com, eller legg inn en kommentar under.

Velsignet ut fra Kristent Fellesskap i Bergen
De fleste av oss har bakgrunn fra menigheten Kristent Fellesskap i Bergen (KF), hvor vi har hatt privilegium av å tjene Gud sammen med mange fantastiske folk. Det har vært en god tid, og vi har med oss mye god erfaring og verdier derfra.

Når vi nå starter ut for å pionerer en ny forsamling i Bergen, var det godt å bli bedt for og velsignet inn i det nye arbeidet på gudtjenesten i Kristent Fellesskap i dag. 

Noen av initiativtagerne, Vigdis, Per Erik, Morten og Gerd ble bedt for og velsignet.

I fortsettelsen vil vi spesielt jobbe sammen når det gjelder ungdomsarbeid, samt nytt Alfa kurs denne våren. Mange gode vennskap på tvers av forsamlingene er også en styrke fremover for godt samarbeid og enhet blant kristne i Bergen.

Vi ønsker å takke alle i Kristent Fellesskap for tiden der – og ser frem til det Gud har for oss i begge forsamlinger. For vi setter ikke et punktum her – vi ønsker heller å sette et kolon: Se fremover, søke Gud og forstå mer av hva det vil si for oss å følge Jesus i vår generasjon.

Den nye forsamlingen vil sannsynligvis få et noe annet uttrykk, ulik farge og vektlegging i det praktiske, formet av alle oss som blir med i det videre arbeidet. ~ Man kan spille mange ulike melodier selv om man bruker de samme instrumentene, som en venn av meg nevnte i dag.

Klikk her for å se mer av hva som skjer fremover (kalender)

Kommentar (1)

  1. Svar
    Erling Thusier

    Eg vil berre ynskja dykk Guds rike velsigning i arbeidet med å byggja eit fargerikt fellesskap til til framgang for Guds rike i byen og landet vårt. Eg veit at Gud har gode planar for alt sitt folk slik at me saman kan velsigna alle andre menneske i samsvar med profetiske lovnader.
    Byen vår treng mange nye forsamlingar og levande felleskap som saman kan uttrykkja Guds mangfaldige nåde og gjera Jesus kjend, elska og etterfylgd.
    Ver velsigna! Ten Herren med glede og ver i fyrste rekkje i å utvikla ein ærekultur som vil opna for straumar av Guds velsigning!

Legg inn en kommentar